سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خوشمزه ها

تب بر خانگی

تب بر ،تب بر قوی،تب بر گیاهی،تب بر طبیعی،تب بر خانگی،تب بر کودکان،تب بر قوی گیاهی،تب بر قوی بزرگسالان،تب بر قوی خانگی،تب بر قوی برای کودک،تب بر قوی برای بزرگسالان،تب بر قوی گیاهی برای کودکان،تب بر قوی طب سنتی،تب بر قوی برای نوزادان،تب بر قوی برای اطفال،تب بر گیاهی برای کودکان،تب بر گیاهی قوی،تب بر گیاهی قوی برای کودکان،تب بر گیاهی کودکان

تب بر

کاهش دهنده‌ی تب زیادی وجود دارند که به طور مؤثر باعث کاهش حرارت بالای بدن و سایر علائم التهاب می‌شوند. استفاده از درمان‌های گیاهی برای انواع مختلف بیماری‌ها، ایمن و طبیعی شناخته شده است و هیچ عارضه‌ی جانبی قابل توجهی نسبت به استفاده از داروهای شیمیایی ندارند. (البته نه همه‌ی گیاهان دارویی)


آب شنبلیله تب بر گیاهی

شنبلیله منبعی از ترکیبات دارویی مانند ساپونین‌ها، آلکالوئیدها و دیوسگنین است. این ترکیبات به کاهش تب و عفونت ویروسی مرتبط با آن کمک می‌کنند. – 1 قاشق غذاخوری تخم شنبلیله را در یک فنجان آب به مدت یک شب تا صبح خیس بگذارید. – صبح، ترکیب را صاف کنید و کم‌کم آن را بنوشید. – برای بهبود طعم این نوشیدنی می‌توانید کمی آب لیمو و عسل به آن اضافه کنید. – این روش درمانی را به طور مرتب تکرار کنید.

قرص استامینوفن داروی تب بر

قرص استامینوفن (Acetaminofen) از داروهای مسکن درد است که مصرف بیش از حد آن عارضه به دنبال دارد. از عوارض مصرف بی‌رویه استامینوفن می‌توان به یبوست، سرگیجه و تهوع اشاره کرد. از این دارو برای درمان سردرد، کمردرد، سرماخوردگی و به عنوان یک داروی تب‌ بر استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که این دارو نباید بیش از 4 گرم ( 4000 میلی‌گرم) در 24 ساعت مصرف شود، چون ممکن است به کبد صدمه بزند. قرص استامینوفن با نام‌های تجاری پاراستامول و تایلنول به فروش می‌رسد و به شکل‌های قطره، قرص، شربت و شیاف وجود دارد. عوارض: عوارض این قرص به عنوان داروی تب بر شامل یبوست، سرگیجه، خواب‌آلودگی، خشکی دهان، برافروختگی، سبکی سر، کاهش اشتها، تهوع، مشکل یا درد به هنگام ادرار و تعریق می‌باشد. یکی دیگر از عوارض جانبی بسیار نادر استامینوفن، ایجاد مشکلات خونی است. درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره عوارض آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

لیمو تب بر گیاهی

خواص سم‌زدایی لیمو برای درمان تب بسیار مفید است. این ماده‌ی خوراکی کمک می‌کند تا سموم بدن از بین بروند. آنتی‌هیستامین‌های موجود در آن باعث درمان تب ناشی از آلرژی می‌شود. – یک و نیم قاشق چایخوری آب لیمو و یک و نیم قاشق چایخوری عسل را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. – خوب مواد را هم بزنید و ترکیب حاصل را مصرف کنید. – این فرایند را 2 تا 3 بار در روز تکرار کنید.

سرکه سیب تب بر طبیعی

سرکه سیب گرما را از بدن بیرون می‌کشد. این ماده مقدار PH بدن را متعادل می‌کند و تب را بهبود می‌بخشد. سرکه غنی از مواد معدنی است، بنابراین مواد معدنی از دست رفته‌ی بدن‌تان را بازیابی می‌کند و شما را هیدراته نگه می‌دارد. این فرآیند هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان موثر است: – مقدار مساوی از سرکه سیب و آب را ترکیب کنید. – خوب این دو را با هم مخلوط کنید و یک جفت جوراب را در ترکیب حاصل خیس کنید. – آب اضافی جوراب را با فشار خارج کنید و بعد آن را بپوشید. – اجازه دهید جوراب‌ها به طور طبیعی خشک شوند و سپس آن‌ها را دوباره در مخلوط آب و سرکه خیس کنید. – آب اضافی‌شان را بگیرید و دوباره آن‌ها را بپوشانید. – هر چند بار که می‌توانید این فرایند را در طول روز تکرار کنید. * روش دیگر استفاده از سرکه برای پایین آوردن تب این است که یک فنجان سرکه سیب را به آب گرم داخل وان اضافه کنید. به مدت 10 تا 15 دقیقه در این آب غوطه‌ور شوید و بعد آرام بدن‌تان را خشک کنید.

جوشانده تب بر

گیاهان استفاده شده در این فرآیند باعث تعریق بدن و هیدراته شدن آن می‌شوند. آن‌ها به کاهش علائم تب نیز کمک می‌کنند. – 1 پیاز و دو و نیم سانت زنجبیل را به صورت قطعات کوچک خرد کنید. – یک و نیم فنجان آب را بجوشانید. – حالا 1 قاشق چایخوری زردچوبه، چند شاخه علف لیمو، 5 – 6 برگ ریحان، نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه، تکه‌های زنجبیل و تکه‌های پیاز را به آب اضافه کنید. – چند دقیقه صبر کنید تا مقدار آب به نصف کاهش پیدا کند. – ترکیب را صاف کنید و عصاره‌ی گیاهی حاصل را بنوشید. – برای بهبود طعم جوشانده، می‌توانید کمی عسل به آن اضافه کنید. – این روند را 2 بار در روز تکرار کنید تا تب‌تان کاهش یابد.

قرص ایبوپروفن داروی تب بر

قرص ایبوپروفن (Ibuprofen) یا همان قرص بروفن نوعی داروی ضد درد است که برای کاهش و تسکین دردهایی مثل دندان درد و دردهای قاعدگی مصرف می‌شود. از این دارو برای تسکین علائم آرتریت (التهاب مفصل)، دیسمنوره (قاعدگی دردناک)، حملات نقرس و آسیب‌های حین ورزش و نیز به عنوان تب‌بر و ضد درد به ویژه در دردهای ناشی از التهاب استفاده می‌شود. این دارو در سه فرم خوراکی، موضعی (پماد) و مقعدی (شیاف) موجود است. عوارض: عوارض قرص ایبوپروفن شامل سردرد، سرگیجه، اضطراب یا استرس، افزایش خطر حمله قلبی، خستگی‌ یا خواب‌‌آلودگی‌ شدید، درد یا سوزش‌ معده‌، تهوع‌ یا استفراغ‌، مدفوع‌ سیاه‌ و قیری‌، علایم‌ شدید آنفلوآنزا، افزایش‌ وزن‌، کبودی‌ یا خونریزی‌ غیرطبیعی‌، بثورات‌ جلدی‌ و زخم‌های‌ دهانی‌ می‌باشد. درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره عوارض آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

گل آقطی تب بر گیاهی

گل آقطی نیز باعث تعریق می‌شود و به این ترتیب به کاهش دمای بدن کمک می‌کند. این گیاه دارویی همچنین با کاهش تولید مخاط بیش از حد، به درمان سرماخوردگی، آنفلوآنزا، سرفه و غیره کمک می‌کند. – 2 قاشق چایخوری گل آقطی را آماده کنید و آن را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. – آن‌ها را هم بزنید و اجازه بدهید به مدت 15 دقیقه بماند تا دم بکشد. – ترکیب را صاف کنید و در نهایت دمنوش حاصل آن را بنوشید. – چای آقطی را سه بار در روز مصرف کنید تا از شر تب و سرماخوردگی رهایی پیدا کنید.

سیب تب بر خانگی

سیب حاوی مواد مغذی فراوان، ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوانی است که برای بازیابی انرژی که از دست داده‌اید، مفید هستند. این میوه حاوی پکتین است که اثر متابولیکی قابل‌توجهی دارد. – سه سیب تازه را بردارید، پوست آن‌ها را بکنید و بعد به قطعات کوچک خردشان کنید. – 3 و 3/4 فنجان آب را به یک ظرف اضافه کنید و آن را روی حرارت بگذارید تا بجوشد. – سیب‌ها را به آب اضافه کنید و اجازه بدهید داخل آب بمانند تا زمانی که نرم شوند. – ظرف را از روی حرارت بردارید و ترکیب را صاف کنید. – اجازه بدهید مایع حاصل در دمای اتاق خنک شود. – مقداری عسل به آن اضافه کنید و در نهایت نوشیدنی حاصل را بنوشید. – به طور مرتب این فرایند را تکرار کنید تا تب‌تان از بین برود.

تمشک تب بر گیاهی

این روش درمانی با استفاده از تمشک که در ادامه ذکر شده‌است کمک می‌کند که قدرت از دست رفته دوباره بازیابی شود، مواد مغذی را دوباره به بدن‌تان برمی‌گرداند و از کم‌خونی که اغلب به دلیل تب ایجاد می‌شود، جلوگیری می‌کند. اگر چه 3-4 روز طول می‌کشد که این فرایند تاثیر خود را بگذارد، اما نتایج فوق‌العاده‌ای را در بر دارد. – 450 گرم تمشک و 1 فنجان سرکه سیب را ترکیب کنید. – در ظرف را بگذارید و ترکیب را به مدت 3 روز در یک محل تاریک قرار بدهید. – بعد از گذشت این مدت ترکیب را صاف کنید و آب تمشک‌ها را استخراج کنید. – به مایع حاصل یک فنجان شکر اضافه کنید و مخلوط را روی حرارت بگذارید تا بجوشد. – شعله را خاموش کنید و مایع را در یخچال قرار دهید. – 1 تا 2 قاشق غذاخوری از این ترکیب را به طور روزانه بنوشید. * نکته: این ترکیب به مدت 3 تا 4 روز در یخچال قابل نگهداری است.