سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خوشمزه ها

نظر


غذا با مرغ و سیب زمینی پخته


Image result for ?مرغ قلقلی?‎


آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥


همانطور که میدانید زمان پخت گوشت مرغ نسبت به گوشت های دیگر کوتاهتر است و میتوان با مرغ غذاهای سریعی تهیه کرد . از انواع غذاهایی که میتوان با مرغ درست کرد میتوان به فیله مرغ ،  استیک مرغ ، کیک مرغ ، شینسل مرغ ، کوکوی مرغ ، مرغ سوخاری اشاره کرد . شما میتوانید با مرغ در مدت زمان کمی غذا آماده کنید .

حالا زمان معرفی یک میان وعده ی خوشمزه و عالی و یک خوراک لقمه ای خوش طعم به نام مرغ قلقلی است . این میان وعده به شکل سرد و برای تفریح و پیک نیک هم غذا و میان وعده خوشمزه و مناسبی است . وقتی که برای آماده سازی مواد اولیه این غذا میگذارید حدودا ده دقیقه میشود و زمانی که صرف پختن آن میشود بیست دقیقه است .


مواد لازم برای تهیه این میان وعده عالی

 

 

 

مواد لازم
سینه مرغ بدون پوست 2 عدد
پیاز ریز خرد شده 2 عدد
ساقه کرفس ریز خرد شده 1/2 ساقه
سیر له شده 1 حبه
سویا سس 2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 1 عدد
کنجد 1 قاشق چایخوری
پیازچه 100 گرم

 


Image result for ?مرغ قلقلی?‎


طرز تهیه مرغ قلقلی :


در ابتدا گوشت مرغ را به اندازه و تیکه های دو سانتی خرد کنید . مرغ را به مدت دو تا سه دقیقه داخل روغنی که حرارت داده و  گرم کرده اید سرخ کنید تا حسابی طلایی شود . سپس مرغ را از تابه خارج کنید و کناری بگذارید . حالا نوبت آن است که سیر ، پیاز و کرفس را داخل تابه ریخته و دو تا سه دقیقه سرخ کنید تا طلایی شوند . حالا زمان استفاده از غذاساز رسیده است . مرغ ، سیر ، کرفس و پیاز را داخل غذاساز ریخته و حسابی خرد کنید . تخم مرغ به اضافه یک قاشق غذاخوری سویا سس رقیق را به آن اضافه و به مقدار لازم  نمک و فلفل بزنید . مایه به دست آمده را به شکل گلوله های گرد یک اندازه درست کنید . روغنی که در داخل تابه باقی مانده را گرم کنید و مرغ های گلوله ای را کم کم  داخل روغن تفت دهید تا طلایی بشوند .زمان سرخ شدن مرغ های قلقلی چهار تا پنج دقیقه است . پیازچه های پاک شده را به قطعات پنج سانتی برش و دو دقیقه تفت دهید تا نرم شود .مرغ های قلقلی را در ظرف بکشید و سرو کنید . سویا سس را با کنجد مخلوط و به عنوان سس کنار غذا مصرف کنید.