سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خوشمزه ها

حساسیت فصلی در تابستان

حساسیت فصلی ،حساسیت فصلی گلو،حساسیت فصلی در بهار،حساسیت فصلی پوستی،حساسیت فصلی چشم،حساسیت فصلی در تابستان،حساسیت فصلی در کودکان،حساسیت فصلی پاییز،حساسیت فصلی در بارداری،حساسیت فصلی تابستان،حساسیت،حساسیت به گلوتن،حساسیت پوستی،حساسیت به بادام زمینی،حساسیت به لاکتوز،حساسیت به توت فرنگی

حساسیت

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم به انواع حساسیت بپردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.حدود 20 درصد مردم دچار آلرژی هستند. آلرژی یا همان حساسیت، در واقع پاسخ غیر طبیعی سیستم ایمنی شماست. در چنین شرایطی بدن شما نسبت به مواد بی ضرر مثل گرده ی گلها، موی حیوانات یا غذا عکس العمل نشان می دهد. تقریبا هر چیزی ممکن است حساسیت را تحریک کند.

حساسیت فصلی

به گزارش آکادمی حساسیت، آسم و ایمونولوژی آمریکا، 8 درصد آمریکایی‌ها مبتلا به التهاب فصلی مخاط بینی هستند. وقتی سیستم ایمنی بدن شما نسبت به یک آلرژن بیرونی، مانند گرده گیاهان، واکنش شدید نشان بدهد، تب یونجه روی خواهد داد. متداول‌ترین عوامل حساسیت، گرده‌هایی هستند که از گرده‌‌افشانی گیاهانی چون درختان، علف‌ها و چمن‌ها که با باد گرده‌افشانی می‌کنند، ناشی می‌شوند. گرده‌های گیاهانی که توسط حشرات گرده‌افشانی می‌شوند، سنگین است و به‌مدت طولانی در راه‌های هوایی بینی باقی نمی‌ماند، بنابراین احتمال بسیار کمی وجود دارد که موجب واکنش آلرژیک شوند. حساسیت‌ فصلی در طول فصل زمستان شیوع کمتری دارد، اما این امکان هم وجود دارد که در تمام طول سال علائم آن وجود داشته باشد. گیاهان مختلف، گرده‌هایشان را در زمان‌های گوناگونی از سال پراکنده می‌کنند. شاید شما بیشتر از یک فصل، دچار حساسیت شوید که بستگی به محل زندگی و عامل حساسیت‌تان خواهد داشت. شاید هم به آلرژن‌های داخل خانه واکنش نشان دهید، مانند کَپَک یا پر و موی حیوانات خانگی.

حساسیت پوستی

حساسیت پوستی که پزشکان آن‌ را «درماتیت» می‌نامند به معنای التهاب، قرمز شدن و خارش پوست است. در نتیجه‌ی واکنش سیستم ایمنی بدن به ماده‌ی محرک، پوست دچار راش یا بثورات موقتی می‌شود که اغلب با سرخی، خارش و گاهی تاول و تورم همراه است.درماتیت، شایع‌ترین نوع حساسیت پوستی است که اگر به علت تماس پوست با ماده‌ی محرک شیمیایی ایجاد شود به آن درماتیت تماسی تحریکی می‌گویند و اگر در اثر واکنش بدن نسبت به مواد آلرژن (حساسیت‌زا) ایجاد ‌شود به آن درماتیت تماسی آلرژن گفته می‌شود. خارش شدید که شاخصه‌ی اصلی این بیماری است، می‌تواند شما را عصبی کرده و آرامش‌تان را سلب کند. صرف‌نظر از نوع حساسیت پوستی‌ای که به آن دچار هستید، علائم، روش‌های درمان و پیشگیری آنها در بیشتر موارد مشابه است

حساسیت به گلوتن

حساسیت به گلوتن یا عدم تحمل گلوتن یک بیماری است که باعث میشود که فرد پس از مصرف گلوتن، پروتئین موجود در گندم، جو و چاودار واکنش نشان دهد.عدم تحم گلوتن مشکلات گوارشی بوجود می آورد که ال در این مورد توضیحاتی را ازائه می دهیو و سپس علائم دیگر را توضیح می دهیم که نشان می دهد شما به گلوتن حساسیت دارید امروزه بعضی از مردم از رژیم غذایی بدون گلوتن استفاده می کنند. شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که علائم بیماری حساسیت به گلوتن چیست و آیا شما هم به این حساسیت مبتلا هستید یا نه؟ حساسیت به گلوتن، پنج شکل مختلف دارد و هر کدام هم نشانه های خاص خودشون رو دارند اما یکسری از علائم هستند که بین تمام انواع حساسیت به گلوتن، مشترک هستند. ما این علائم رو در ادامه مطلب به شما معرفی می کنیم اما توجه داشته باشید که داشتن این علائم لزوماً به معنی حساسیت به گلوتن نیست و ممکن است که نشانه بیماری ها یا مشکلات دیگری باشند. پس در صورت داشتن این علائم، حتماً برای تشخیص اینکه آیا به گلوتن حساسیت دارید یا نه، با پزشک مشورت کنید تا اگر وجود این حساسیت در شما تشخیص داده شد، از رژیم بدون گلوتن استفاده کنید.

حساسیت به بادام زمینی

حساسیت به بادام زمینی می تواند تهدید کننده زندگی باشد، بنابر این آلرژی به بادام زمینی، دارای علائم واکنشی خفیف یا شدید است. بادام زمینی یکی از شایع ترین علل واکنش های حساسیتی شدید می باشد حتی ذرات کوچک از بادام زمینی می تواند به اندازه کافی واکنش های آلرژیک ایجاد کند. کودکان بیشترین احتمال رنج از حساسیت به بادام زمینی دارند. اگر آلرژی غذایی در خانواده باشد خطر ابتلا به حساسیت بالا است. افراد مبتلا به اگزما تمایل به توسعه آلرژی غذایی دارد. یک واکنش آلرژیک زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن شما بیش از حد واکنش داده و اقدام به انتشار مواد شیمیایی، از جمله هیستامین به خون می کند این ماده می تواند اثرات مختلفی بر بافتهای مختلف مانند ( پوست، چشمها، بینی، راه های هوایی، روده، ریه ها و رگ های خونی ) داشته باشد این مواد شیمیایی می تواند بر روی بافت های مختلف در بدن، تاثیر بگذارد هنوز روشن نیست که چرا بادام زمینی باعث این واکنش ها در برخی از مردم می شود حساسیت به بادام زمینی زمانی رخ میدهد که سیستم ایمنی بدن شما به اشتباه پروتئین بادام زمینی را به عنوان چیزی مضر شناخته است هنگامی که شما به طور مستقیم یا غیرمستقیم با بادام زمینی تماس داشته باشید سیستم ایمنی بدن شما مواد شیمیایی ( هیستامین ) را به جریان خون رها می کند قرار گرفتن در معرض بادام زمینی به روش های مختلف رخ می دهد. تماس مستقیم – شایعترین علت حساسیت به بادام زمینی در حال خوردن بادام زمینی و یا مواد غذایی حاوی بادام زمینی است گاهی اوقات لمس پوست با بادام زمینی می تواند واکنش های آلرژیک را آغاز کند. استنشاق – اگر گرد و غبار استنشاقی و یا ذرات معلق در هوا شامل بادام زمینی مانند ( آرد بادام زمینی که از روغن بادام زمینی و یا اسپری پخت و پز ) باشد واکنش های آلرژیک رخ می دهد.

حساسیت به لاکتوز

برخی از افراد بعد از خوردن محصولات لبنی دچار مشکل می شوند. در چنین شرایطی ممکن است فرد از عدم تحمل لاکتوز رنج ببرد. افرادی که بدنشان فاقد آنزیم لاکتاز است به این مشکل دچار می شوند. این آنزیم به تجزیه و جذب لاکتوز، همان قند موجود در محصولات لبنی، کمک می کند. در این مطلب قصد داریم شما را با مشکل عدم تحمل لاکتوز و حساسیت به شیر آشنا نماییم. پدیده ی عدم تحمل لاکتوز زمانی اتفاق می افتد که فرد نمی تواند قند لاکتوز موجود در شیر و محصولات لبنی را هضم کند. افرادی که به لاکتوز حساسند؛ پس از استفاده از موادی که درآنها لاکتوز موجود است؛ دچار درد معده، فشار گازهای دستگاه گوارش و اسهال می شوند. در افرادی که دچارآلرژی به شیرهستند؛ اغلب دستگاه گوارش درگیر می باشد. در آلرژی به شیر، سیستم ایمنی بدن به محض ورود ماده ی لبنی، آنرا یک مهاجم خارجی فرض می کند و سبب انتشار موادی از قبیل هیستامین می گردد. از جمله علائم ناشی از ابتلا به آلرژی و حساسیت شیر، می توان به خس خس سینه و استفراغ و اسهال اشاره کرد.

حساسیت به توت فرنگی

به گزارش سایت جسارت توت فرنگی آبدار با رنگ قرمز روشن وسوسه‌ برانگیزترین میوه‌ی بهاری است. در دنیای میوه‌ها، توت فرنگی این میوه‌ی کوچک خوشمزه، تقریباً تمام نیازهای بدن شما را تأمین می‌سازد. این یک میوه‌ی متنوع و یا چند کاربردی بوده که سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C، آهن، پتاسیم، فولیک اسید و غیره است. شاید، تنها میوه‌ای باشد که 200 دانه‌ی آن بر روی پوستش قرار دارند! این همنژاد کوچک گل رز از کالری پایینی برخوردار بوده و همچنین طعم و عطر منحصر به فردی به آن ارزانی شده است. علی‌رغم فوائد سلامتی بخش فراوانی که همراه با این میوه است، اما می‌تواند موجب بروز آلرژی در انسان شود. نوزادان و یا کودکان تازه به راه افتاده نیز ممکن است نسبت به توت فرنگی از خود حساسیت نشان دهند.