سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خوشمزه ها

نظر

دستور پخت و طرز تهیه ماهی شیر سرخ شده غذای سنتی هرمزگان


 

  • دستور پخت و طرز تهیه ماهی شیر سرخ شده غذای سنتی هرمزگان

    ماهی شیر سرخ شده,کالری ماهی شیر سرخ شده,کالری ماهی شیر سرخ شده,طرز تهیه ماهی شیر سرخ شده,طرز تهیه ماهی شیر سرخ شده,طرز پخت ماهی شیر سرخ شده

    ماهی شیر سرخ شده,طرز تهیه ماهی شیر سرخ شده,طرز تهیه ماهی شیر سرخ شده,طرز پخت ماهی شیر سرخ شده

    در ادامه با دستور پخت ماهی شیر سرخ شده یکی از غذاهای محلی استان هرمزگان و از غذاهای ایرانی خوشمزه در خدمت شما خواهیم بود .

    مواد لازم برای تهیه ماهی شیر سرخ شده :

    (( ماهی شیر یا حلوا 1 عدد ))

    (( پیاز 1 عدد ))

    (( سیر 5 حبه ))

    (( پودر کاری 1 قاشق چایخوری ))

    (( فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری ))

    (( پودر زیره 1 قاشق چایخوری ))

    (( گوجه‌فرنگی 1 عدد ))

    (( جعفری 1 قاشق سوپخوری ))

    (( نمک و زردچوبه به اندازه لازم ))

    دستور پخت و طرز تهیه فلافل ماهی غذای دریایی

    طرز تهیه ماهی شیر سرخ شده :

    برای طعم دار نمودن ماهی پس از اینکه ماهی را تکه تکه کردید در مقداری نمک و زردچوبه بخوابانید بعد از انجام این کار ماهی را برای مدت زمان یک ساعت درون یخچال قرار دهید تا مزه دار شود . زمانی که می خواهید ماهی شیر بخرید، لازم است که به چند نکته توجه کنید و سلامت ماهی را بررسی کنید: در درجه اول، بوی ماهی نباید زننده باشد. مورد دوم هم بررسی گوش های ماهی است. گوش های ماهی، باید قرمز و تازه بوده و روی آن ها هیچ لکی نباشد. همچنین باید کاملا به هم چسبیده باشند. ماهی شیر فاسد معمولا شل است و با فشار دادن، گوشت آن تجزیه می شود.

    در مرحله بعدی پیاز ها را نگینی خرد کنید و تفت دهید بعد از تفت دادن پیازها سیر را هم اضافه کنید حرارت اجاق را کم کنید تا پیاز و سیر نسوزد حالا نوبت اضافه نمودن گوجه فرنگی های خرد شده است در مرحله آخر به این مواد ادویه مورد نظر ( نمک، فلفل، پودر کاری، پودر زیره و جعفری ) را اضافه نمایید , یک لیوان آب بر روی مواد ریخته و صبر کنید تا به دمای جوش برسد . از جمله خواص کاری می‌توان به محافظ کبد، ضدمیکروب، ضدنفخ، محرک معده، مقوی معده، معرق، دارنده ویتامین C، ضدسرطان و خنثی‌کننده رادیکال‌های آزاد اشاره کرد. 

    تا این مواد بجوشد در یک تابه جداگانه مشغول سرخ کردن ماهی شوید , ماهی ها که طلایی رنگ شد تابه را از روی اجاق بردارید و آنها را به مواد در حال جوش اضافه کنید مدت زمان مورد نیاز شما برای پخته شدن کامل غذا 15 دقیقه میباشد . اکنون ماهی شیر هرمزگانی شما آماده سرو شده است . سرکه و آبلیمو با خاصیت برندگی و مقطع بودن هضم ماهی را راحت می‌کنند‌. وی درباره نمک زدن به ماهی می‌گوید: مزاج نمک گرم است و سرد مزاجان می‌توانند میزان فلفل و نمک ماهی را بیشتر کنند، اما گرم مزاجان بهتر است ماهی را بدون این افزودنی‌ها مصرف کنند.