سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خوشمزه ها

نظر

 


طرز تهیه کوکو قارچ و سبزیجات


Image result for ?کوکو قارچ?‎


کوکوی قارچ یکی از غذاهای فوری و خوشمزه ای هست که می توانید برای شام یا ناهار تهیه نمایید. این کوکو را با توجه به ذائقه خود می توانید با مواد متفاوتی از جمله سیب زمینی ، گوشت مرغ ، اسفناج و … تهیه نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای 4 نفر کوکو قارچ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو قارچ و سیب زمینی در ادامه با ما همراه باشید.


مواد لازم کوکوی قارچ
قارچ 200 گرم
سیب زمینی 200 گرم
سینه مرغ 200 گرم
سیر 2 حبه
پیاز 1 عدد
تخم مرغ 2 عدد
آرد سفید 2 قاشق غذاخوری
روغن مایع به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم


دستور پخت و طرز تهیه


ابتدا گوشت مرغ را به صورت آبپز می پزیم ( برای گرفتن بوی مرغ می توانیم از 1 پیاز یا مقداری زردچوبه استفاده کنیم ) و کنار می گذاریم. سپس سیب زمینی ها را به صورت آبپز می پزیم و پوست می گیریم و کنار می گذاریم.

در یک تابه مقداری روغن می ریزیم. سپس پیاز و سیر را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و داخل تابه می ریزیم و کمی تفت می دهیم. سپس قارچ ها را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. بعد از اینکه مواد به خوبی تفت داده شد آنها از روغن خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

یک کاسه بزرگ برای مخلوط کردن مواد کوکو انتخاب می کنیم و سیب زمینی را در آن کاملا له می کنیم. سپس مرغ را خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. در این مرحله نمک ، فلفل سیاه و ادویه های مورد نظر خود را به مایه کوکو اضافه می کنیم.

حالا در یک ظرف جداگانه تخم مرغ را می شکنیم و خوب هم می زنیم تا یکدست شوند. سپس آرد را کم کم به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و مواد را هم می زنیم تا مخلوط آرد و تخم مرغ کاملا صاف و یکدست شود و گلوله های آرد در آن موجود نباشد.

پس از اینکه روغن داغ شد مواد کوکو را به صورت یکجا مانند کوکو سبزی داخل تابه می ریزیم و اجازه می دهیم تا سمت زیرین کوکو سرخ شود. سپس کوکو را برمی گردانیم تا قسمت دیگرش نیز سرخ شود سپس کوکو را سیب زمینی سرخ شده ، قارچ کبابی و … تزیین و سرو می کنیم.


پف کردن کوکوی قارچ


اولین نکته برای پف کردن کوکوی مرغ و قارچ این است که باید قبل از اضافه کردن تخم مرغ ها به مواد دیگر آنها را به صورت جداگانه خود با همزن بزنیم تا کاملا یکدست شوند. نکته دوم این است که باید زمان اضافه کردن تخم مرغ ها دیگر مواد کوکو ( مانند قارچ ، مرغ و سیب زمینی ) سرد باشند و حرارت بالایی نداشته باشند

نکته آخر هم این است که برای سرخ کردن کوکوی خود از تابه ای متناسب با مقدار مایه کوکو استفاده کنید. مثلا اگر از یک تابه خیلی بزرگ استفاده کنید مایه کوکو پخش می شود و پف چندانی نمی کند. ضمن اینکه به هیچ وجه از جوش شیرین برای پفکی شدن کوکو قارچ و مرغ استفاده نکنید.


استفاده از مواد دیگر


کوکو قارچ را می توانید تبدیل به یک غذای باب طبع خود کنید و یک دستور پخت اختصاصی با مواد مورد علاقه خود داشته باشید. مثلا می توانید از مواد غذایی دیگری مثل اسفناج ، هویج ، ذرت و .. در پخت کوکوی قارچ خود استفاده کنید.

طرز تهیه کوکو قارچ و مرغ,طرز تهیه کوکو قارچ و سبزیجات,طرز تهیه کوکو قارچ و اسفناج,طرز تهیه کوکو قارچ با پنیر پیتزا,طرز تهیه کوکو قارچ با مرغ,طرز تهیه کوکوی قارچ و گوشت,طرز تهیه کوکوی قارچ مخصوص,طرز تهیه کوکوی قارچ ومرغ,طرز تهیه کوکو قارچ با هویج,کوکو قارچ و برنج,کوکو قارچ و هویج,کوکو قارچ و مرغ,کوکو قارچ مطبخ رویا,کوکو قارچ و اسفناج,کوکو قارچ و بادمجان